1 Nisan 2014 Salı

EKİM – DİKİM TAKVİMİ

Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği diyor ki ;

Meyve veren sebzeler (domates, salatalık, patlıcan gibi) için uygun ekim günleri: 2 Nisan
Tohum alınacak bitkiler için uygun ekim günleri: 2 Nisan
Kök ve gövdesi toprak içindeki bitkiler (havuç, patates, pancar gibi) için uygun ekim günleri: 3-4-5 Nisan
Çiçek ve şifalı otların bakımı ve ekimi için uygun günler: 6 Nisan
Yapraklı sebzeler (lahana, ıspanak gibi) ve sulama için uygun günler: 1 Nisan


              Kocaman bahçelerimiz olmayabilir ama olsun, ufacık bir saksıya ekmek bile yeterli :)



Her akşam bir kaç yaprak ta olsa toplanan nanelerimiz :)

Biz aldık tohumları bu sene apartmanın bahçesine ekelim diyoruz :)

Buğday derneği ve projeleri hakkında bu sayfadan bilgi alabilirsiniz;http://www.bugday.org/portal/index.php

Sevgiler...









21 yorum:

  1. heeeey buğday dergisi biliyom biliyo musuuun, dağıtıyolar yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir dergileri varmış, ama şuan yayınlanmıyor diye biliyorum.
      ben facebooktan takip ediyorum :)

      Sil
  2. ay ne güzel şeyler paylaşmışsın. İçimi açtın sabah sabah. Bende ektim bakalım birşey saksıya. Buğday bile diktim:) uç vermeye başladı bu sabah nasıl sevdim yapraklarını görmelisin halimi:)

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim, çok mutlu ettin beni ...
    tahmin edebiliyorum halini emel :) sen her sabah açıyorsun benim içimi :)
    buğday çimi baya faydalı diye biliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Bende denedim naneyi ama nedense yetişmedi, canım seninkileri gördükten sonra bir daha denerim heralde sevgilerimle .Lalelif eminim farkında değilsin biliyorum yorumlardaki kelime doğrulatmacadan canım onu kaldırırsan daha kolay yorum bırakırız bir dost tavsiyesi öpüyorum tekrar sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. meltem bunlar tohum değil, geçen sene taze naneden 1 dal ekmiştik, kışın kurumuştu, şimdi çoştu. tohumda durum ne olacak merak ediyorum :)
    farkında değildim, ayarlarda değişiklik yaptım, düzeldi mi acaba :)

    YanıtlaSil
  6. iyi hafta sonlarııı :)

    YanıtlaSil
  7. yine mimledim ki senii :)

    YanıtlaSil
  8. iyi haftasonlarııııı :))))

    YanıtlaSil
  9. Tam ekim zamanı, pazarlarda fideler satılıyor babam geçen gün domates, biber almış şimdiden serpildiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her yıl fide alıyorum, bu yıl tohumla deneyelim dedim :) 15 gün oldu ektik bahçeye dünde baktım gözüken hiç bir şey yok :( neden böyle oldu anlamadım ama sonunda bizde fide alıcaz sanırım:)

      Sil
  10. 3 tane hoş mimim vaaar :)

    YanıtlaSil
  11. Ne hoş yeni geldim ama sevdim

    Beklerim

    YanıtlaSil
  12. *-* bayılrım bu ıslere *-* blogumda cekılsı var beklerım sevıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende uğraşmaya çalışıyorum :) inşallah..

      Sil